Toplum Gönüllüleri

Kan Bağışı

11 Mart Cuma günü Setaş Kimya Sosyal Sorumluluk çalışmaları kapsamında firmamızda organize ettiğimiz kan bağışı kampanyasına 60 gönüllü ile destek verdik.

Türkiye Tekstil Terbiye Sanayicileri Derneği ve Türk Kızılay' ı işbirliğinde kan bağışçıları ve kana ihtiyaç duyanlar arasında gönüllülük köprüsü kurulmasına destek veren Setaş Kimya gönüllülerimizi kutlarız.

Bir Çocuk Gülümser Dünya Umutlanır

Setaş Kimya dan oluşturduğumuz bir gönüllü grubu ile fırsatı olmayan veya sadece engeli nedeniyle gönlünce dışarı çıkamayan çocukların hafızalarında yer edecek mutlu anların artmasını sağlamak ve onların normal bireyler olduğunu hatırlatmak için gönüllü abi abla olmaya karar verdik.

Bu ilk projemizdi ve grup olarak çok heyecanlıydık. Benimle çıkar mısın Projesi kapsamında günü beraber geçireceğimiz kardeşlerimizi gördüğümüz anda müthiş bir karar verdiğimizi anladık ve aynı anda hepimizin yüzüne bir gülümseme yayıldı.

Asansörlü engelli ulaşım aracı ile güzel bir tanışma kahvaltısı yapabileceğimiz tekerlekli sandalyeler için uygun bir restorana gittik, gün boyu gezeceğimiz için sıkı bir kahvaltı ettik bu arada birbirimizi tanıdık. Müzeye gittiğimizde ise aynı şekilde sorunsuz hareket edebileceğimizi sadece sandalye kullananlar için değil refakatçilerinin de hayatlarının kolaylaştırıldığını gördük. Çocuklar ilk defa geldikleri müzede her şeyi dikkatle ve neşeyle incelerken bol bol sohbet etme imkanı bulduk. Hayata dair planları neler, neler başarmak istiyorlar hepsini konuştuk. Hepsi geleceğe dair planları ve bunları başarmak için umutları olan engel tanımayan çalışkan, akıllı, zehir gibi çocuklardı. Bizlerde onların bu umutlarını paylaştık ve günümüzü keyifli bir akşam yemeği ile tamamladık. Gittiğimiz mekanda küçük bir basamak vardı daha önce düşünememişler ama bizden sonra hemen oraya tekerlekler için uygun bir yükselti koymaya karar verdiler. Engelsiz mekanlar ile tekerlekli sandalyelerin normalleştiğini; engelli bireylere uygun yapılan mekanlar ile aslında engel kelimesinin bir manası kalmadığını gördük.

Günün sonunda hepimiz çok eğlenmiştik ve mutluyduk, kendimizi 2. gezimiz için planlar yaparken bulduk.

Bu geziler ile eğlenceli vakit geçirmek isteyen tüm gönüllüleri Benimle çıkar mısın Projesi ne katılmalarını, desteklemelerini ve çevrelerine duyurmalarını şiddetle öneriyoruz.